Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Re: Myydyimpiä kirjoja

From: Tarja Heinonen (theinone@kotus.fi)
Date: 27.08.2002 - 11:07:07

On Tue, 27 Aug 2002, Anssi Hynynen wrote:

> No, tämä nyt ei liity läheisesti sarjakuvaan, mutta jos Sormusten herra
> ei kolahda, niin se tuskin on suomennoksesta kiinni ... harva kirja on
> suomennettu yhtä hyvin. Esim lukemani Tsehovit jäävät aika tavalla
> jälkeen suomennoksen osalta.

Joo, tarkoitin sitä, että esitän näkemykseni Sormusten herrasta
varauksellisesti, koska olen lukenut vain suomennoksen. En siis
tiedä mikä on aistimani kökköyden lähde, alkuteos, suomennos
vai nämä yhdessä... - Vastikään tapasin pojan, joka on lukenut
Tolkieninsa lukuisilla eri kielillä; hänkään ei pitänyt suomennosta
erityisen hyvänä, mutta ruotsinnosta hän kehui. Tiedä häntä, ehkä
listalla on ihmisiä, joita tämä vinkki kiinnostaa.

Tarja Heinonen