Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Festareista hei

From: Veli Loponen (welzu@surfeu.fi)
Date: 26.08.2002 - 19:51:51

Kun en ikinä mitään sano niin nyt sanon.
Näin ensi kertaa festareilla olleena täytyy sanoa, että oli ihan mielenkiintoinen tapahtuma. Olisin odottanut vielä enemmän omakustantajia (toisaalta olen ollut poissa ympyröistä niin kauan, että en tiedä onko määrä laskenut ja toisaalta ei ole kyllä vertailupohjaa entisten vuosien määriin). En tosin tiedä, mitä se olisi vaikuttanut, koska en kuitenkaan ostanut paljon mitään, mutta olisi ollut kiva nähdä enemmänkin lehtiä (tietenkin oisin voinut perehtyä käsillä oleviin paremmin). Hyvin järkätty kuitenkin koko myynti/edustuspuoli. Tosin tällaiselle korkeanpaikankammoiselle pienlehtitaivaan ensinäkymä oli aika hirveä:)

> Henk. koht. mielipiteenä voisin sanoa, että äkkiseltään eurohinnat oli
> paikoitellen aika kovia. Nyt kun lama on laskenut monen kustantajan
> loppuvaraston hintaa niin pienlehdet tuntui suhteessa tyyriiltä. Ehkä sekin
> kun laitetaan värikantta... makuasioita?
Tai sitten ovat oppineet hinnoittelemaan lehtiään kaupallisemmin. Tiedä häntä. Samaa kuitenkin itsekin olen päivitellyt, kun nykyään tuntuu toi 2 ekiä olevan jo vakio, kun "sillon ennen" hyvän pienlehden sai viidellä markalla.

> Olisiko kukaan tulossa tämän vuoden perusteella tekemään ensi vuotta?
> Tekijäpula ryydytti organisaatiota nimittäin jälleen.
Mie haluisin ens vuonna tulla myyskentelemään omia tuotoksiani, jos vain saan tarpeeksi tavaraa kasaan siihen mennessä (paljon on vireillä kuten aina, mutta kuka sitä tietää) ja jos näin hyvin käy, niin siinä tapauksessa voisin varmaan tulla muutenkin auttelemaan, jos vain huolitaan mukaan ;-)

> Kaipasiko kukaan lisää importkamaa?
En tiedä tarkoititko tätä, mutta minä jäin kaipaamaan ulkomaisia pienlehtiä. Tietenkin (?) niitä jossakin oli, mutta en vain huomannut. No äkkäsin silti sen Indie indexin (vai mikälie olikin, mikä listasi maailman pienlehtiä, hirmuinen järkäle). En ostanut, vaikka mieli teki, oisi varmaan ollut mielenkiintoinen.

- Veli