Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: Myydyimpiä kirjoja

From: timo ronkainen (timoro@hotmail.com)
Date: 26.08.2002 - 13:45:45

>Onhan siellä Barksia sijalla 14: "Kyä viksup päriää, Barksin tarinoita
>Tampereen murteella".

Ah, totta. Minä ohitin sen ilmeisesti tuon murresysteemin takia. No, ilman
murretta se ei olisi listoilla.

>Mutta ilmeisesti tarkoitat Vuosisadan
>Ankkojen puuttumista listalta (vai olikos viime vuonna joku muukin
>merkittävä Barks-julkaisu)?

Eikös samana vuonna tullut viimeinen Juhlasarjat ja tämä Vuosisadan ankat?
Kalliitahan ne on tavalliselle lukijalle: "miten ankkasarjat on näin
kalliita? Taskareita saa halvemmalla ja niissä on puolet enempi sivuja."

>Joo, ja lisäksi minä luen Harry Pottereita ("Myydyimmät käännetyt lasten-
>ja nuortenkirjat vuonna 2001", sijat 1-4)

Kas kun eivät (enää) laittaneet Sormusten herraa nuortenkirjojen puolelle.

>No juu, kyllä minä vähän muitakin sarjakuvia luen.

No, sinäkin olet asianharrastaja. Mutta nuo tavalliset virtaset? Hmm. Vaiko
onko semmosia?
Vaan varsinainen kysymykseni oli, miksi sarjakuvalta ei tunnuta vaativan
samaa tasoa.... Onhan noi Potterit ja Sormusten herrat ym vuosien päässä
taskukirjojen tasosta (vai kuka voi väittää muuta?). Pitääkö sarjakuvan olla
aivoja nollaava viihdyke menestyäkseen näin hyvin?
Toki taskareissakin on ollut mainioita juttuja, mutta väkisinkin tulee
mieleen vertaus niistä apinoista. Tarpeeksi tuubaa paukutellaan ulos, niin
jotain hyvääkin tulee melkein vahingossa tehtyä.
Toivottavasti mahdollisimman moni "tavallinen" kuluttaja kävi
sarjakuvafestareilla vastaamassa lomakekyselyyn, olisi hauska saada tilastoa
aiheesta.

Timo

^^''*''^^
Cartoonist - writer - donaldist -
Timo Ronkainen ---------------- -
YO-kylä 52 A 26 --------------- -
20540 Turku ------------------- -
timoro@hotmail.com
timoro@sunpoint.net
¨¨ Personal:
http://www.geocities.com/timoro2/
¨¨ Ankkalinnan Pamaus:
http://www.perunamaa.net/ankistit/
"Rumble on, buxom bumble bee!
Go sit on cowslip - far from me!"

MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: