Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: Sarjakuvaväen kokoontumispaikat?

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 09.08.2002 - 13:59:59

> Tietääkö kukaan muu onko Oulussa ollut minkäänlaisia kokoontumisia
> viime aikoina?

No ei ole. Minun sukupolveni sarjakuvaihmisiä on Oulussa tietääkseni vain minä,
Henna Raitala ja Merja Järvelin. Aloitan Oulunsalon taidekoulussa
sarjakuvaryhmiä syksyllä, jotka saattavat poikia kokoontujia. Jonkun pitäisi
myös perustaa Oulun sarjakuvaseura uudestaan.

> Ja tietäisikö kukaan innostunutta ja aikaansaavaa vetäjää hommalle?
> Aikaa itsellä ei Kuplan ja Ruuvarin tyyliseen toimintaan
> mainostoimiston tj:nä/pääomistajana enää ole,

Sarjakuvalehden pyörittäminen Oulussa taitaa olla menneen maailman hommaa,
luulisin. Ellei se sitten ilmestyisi esim. Oulun taidekoulun kustannuksella ja
menisi suoraan kirjastoihin, kouluihin ja hammaslääkäreihin. Tapaamisten
pyörittäminen voisi olla ihan kiinnostavaa, ja saattaisin löytää siihen aikaa,
mutta en tosiaan tunne ikäisiäni sarjakuvaihmisiä täällä. Ehkä heitä ei ole.

ville