Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kotimaisen sarjakuvan myytti

From: timo ronkainen (timoro@hotmail.com)
Date: 20.07.2002 - 20:52:52

Minä olen -67 syntyneenä liian nuori tuohon Ihmesarjaan, enkä muista
nähneenikään noita lehtiä 70- 80 luvuilla divareissa. Harvoin nykyäänkään.
Ja kun MAil-Man Ky jatkoi Marveleitten julkaisemista 80-luvulla taisin jo
olla liian vanha. Vasta myöhemmin keksin Leen, Kirbyn ja kumppanit.
Pentuiässä luin Ankkoja, Tinttejä ja Asterixeja, eli nämä tavalliset.
80-luvun alussa tilasin sitten Sarjainfot ja Kannukset ja muut. Ei ollut
Joensuussa mitään missään sillon.

>Ville mainitsi Tapiirin, minusta ne oli vastenmielisiä. Ne oli sellaista
>aikuisten sarjakuvaa, mikä oli minusta lähinnä ahdistavaa.

Tapiirit otin riemulla vastaan, mutta oliskohan sama ilmiö ollut, kun
lapsena luin jotain Huulta. Outoja olivat.

>Jippo meille tuli, mutta
>oliko siinä sarjakuvia?

Olihan Jipossa sarjakuvia. Urho Tulitukka (Rahan) ja mitä kaikkea, ei kovin
ihmeellisiä. Ne lelut ei aina toiminu. Mutta pakko oli viime vuonna
festareilta ostaa Jippo missä oli nelikulmaisten munien tekovimpain mukana,
avaamaton paketti. :-)

Timo

^^''*''^^
Cartoonist - writer - donaldist -
Timo Ronkainen ---------------- -
YO-kylä 52 A 26 --------------- -
20540 Turku ------------------- -
timoro@hotmail.com
timoro@sunpoint.net
¨¨ Personal:
http://www.geocities.com/timoro2/
¨¨ Ankkalinnan Pamaus:
http://welcome.to/ankistit
"Rumble on, buxom bumble bee!
Go sit on cowslip - far from me!"

MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: