Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Jippo-lehti

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 21.07.2002 - 00:52:52

>Jippo meille tuli, mutta
>oliko siinä sarjakuvia? Luultavasti en edes huomannut niitä. Ne
>koottavat vempaimet oli paljon kiinnostavampia. Se oli aivan
>mahtava juttu, se Jippo.

Joo, Jippo oli mahtava juttu, ja koostui oikeasti suurelta osin
sarjakuvista. Mainitun Urho Tulitukan lisäksi vakkareita olivat m.m. Jeppe
ja Kolli sekä Aave-Artturi. Itse olin Jiposta innostunut pääosin juuri
sarjakuvien vuoksi, vaikka näin jälkikäteen luettuna lehden sarjojen
yleistaso ei tosiaan kovin ihmeellinen ollut. Eurooppalaista
peruskäyttösarjakuvaa lähinnä. Mutta jokin niissä skidinä kovasti viehätti.
Tietty myös koottavat vempaimet!

Jippo on samaa sarjaa kuin Hevoshullu sikäli, että kumpaakaan ei ikinä
muisteta kun puhutaan sarjakuvasta, ja kuitenkin molemmissa sarjakuvat
muodostivat kepeästi yli 50 % sivumäärästä. Lisäksi niitä on moni lukenut
lapsuudessaan ahkerasti, minä esimerkiksi. Sarjakuvan piilovaikuttajia.

t: Maria :c))