Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Helvetistä-visa (spoilaa?)

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 22.04.2002 - 10:41:41

>Jaa tuota. Elokuvassahan se oli irkkutäti Marie Kelly, joka haki tuon
>prinssi Albertin tyttären pois isovanhemmilta ja muutti sitten
>synnyinseudulleen asumaan tämän kanssa. Abberline-Depp näkee kyseisen näyn
>huumehuuruissaan.

Jahah. Taas olisin ollut viisaampi jos olisin jo käynyt katsomassa elokuvan.

>Sarjakuvassa taasen seurataan historiaa ja niinpä siinä M. Kellyn kävi
>heikommin. Vai kävikö sittenkään, oikeasti...??? From Hell-teos ei nyt ole
>tässä käsillä, mutta oletan, jotta kyseessä on joka tapauksessa yksi
>prostituoidusta, joka tunsi murhatut ja tapahtuman taustat,

Jep, sitä hän oli, ja Viiltäjä-Jackin viimeinen uhri. Eli heikosti kävi.

>pakeni
>lontoosta ja asettui Irlannissa aloilleen, antaen omille tyttärilleen
>murhattujen ystäviensä nimet.

Tuo ratkaisu on kyllä se mikä ekana mieleen tulee sarjakuvaversiosta, mutta
samalla mahdoton... Kun nelosalpparin alkajaisiksi Marie Kelly on murhattu
noin 30 sivua kestävässä kuvottavan yksityiskohtaisessa jaksossa... Ellei
sitten haluta ajatella, että Marien sängyssä nukkuikin joku ihan muu, ja hän
itse selvisi säikähdyksellä. Tietty tuo olisi mahdollista alpparin aiempien
tapahtumien valossa, mutta minä kyllä luulin, että tummaverikkö, joka
murhakohtaukseen oli piirretty, olisi ollut Marie... Kukas se sitten oli?

>PS: Elokuvaan kuvattiin myös vaihtoehtoinen, onnellinen loppu, jossa
>Depperline sittenkin hiippailee Londoosta Kellyn luo Irlantiin.

Just. Historiallisilla faktoilla ei ilmeisesti mitään väliä? Onko Marie
Kelly leffassa Abberlinen "love-interest" vai?!?

t: Maria :c))