Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Jarkko Laine

From: Järvi Teppo (teppo.jarvi@alte.fi)
Date: 11.03.2002 - 09:09:09

At 12:05 AM 3/11/02 +0200, you wrote:
>Kummastelin sitä, että Vesa puuttui omassaan lähinnä rahaan ja erinäisten
>teosten myyntilukuihin. Yrititkö kaivella Laineen motiiveja esiin?
>Kannattaneeko? Luulin että tässä polemiikissa oli kyseessä kirjallisuus,
>sarjakuva ja noiden taiteellisuus. Tai sarjakuvan olemus noin yleensä, eikä
>raha, menestys tms. muut triviaalit detaljit?
>
>Reima

Juu tuli mieleen sama asia. Taiteellisuuden määritelmästä en ole varma,
mutta apurahoista olen näin maallikkona kyllä ymmärtänyt että niitä
pyritään antamaan sellaisille aloille, jotka eivät muuten tulisi hyvin
toimeen. Eli teoksen myyntilukujen kehuminen ei varmaankaan paranna
apurahojen saamismahdollisuuksia.

teppo