Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Animaatio, tuo liikuttava taide

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 21.03.2002 - 11:39:39

Herra Bergman

Kyllä minulla on, ihan käytännön tietoa. Henkilökohtaisuuksiin menemättä en ala
tässä tarkemmin selittämään.

> Toivon, että teillä on purkauksenne perusteiksi muutakin kuin mututietoa
> (olette kenties ajatustenlukija?). Muussa tapauksessa oletan, että kyse on
> jonkinlaisesta katkeruuden/kateellisuuden ilmentymästä ja pyydän, että
> pysytte jatkossa asialinjalla argumentointinne suhteen.

Kateellisuus ja katkeruus ovat tervehenkisiä hyveitä, joita harjoitan innokkaasti
joka päivä. Mutta mielestäni en eksynyt asiapolulta, vaikkakin saatoin ampua hiukan
yli. Toisinaan harmittaa tämä Suomen koulutusvääristymä, että koulutetaan kasapäin
esim. tv-kuvaajia ym. "audiovisuaalisen alan ammattilaisia" joille ei mitenkään
kaikille riitä koulutusta vastaavaa työtä. Eivätkä kaikki voi elää taiteellakaan
Suomen kokoisessa maassa - ainahan voi lähteä ulkomaille, mutta siellä kilpailu on
vielä kovempaa. Ei toki koulutuksesta "varsinaista haittaakaan ole" jos siten oppii
tekniikan, on jotakin sanottavaa ja saa taivaasta 100.000 euroa oman yrityksen
perustamiseen. Tai saa töitä. Luotan siihen jotta Közgözometin festivaalien
kunniamaininnalla on arvoa myös CV:hen liitettynä.

t. Vesa