Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re(2): [puhekupla] Psykopatologia, sarjakuvat ja uskottavuus

From: Nyberg Tony HKI/SOSV (tony.nyberg@hel.fi)
Date: 21.02.2002 - 17:18:18

Mielenkiintoinen keskustelu! Hahmon psykopatologia, esim. skitsofrenia, ei
itsestään tee hahmosta kiinnostavaa vaan hahmon elämänpiiri. Mikä rooli
hahmolla on yhteiskunnassa? Mitkä asiat hahmoa kiinnostavat? Kaikkea ei
tarvitse kertoa vaan jotain voi jättää lukijan päätettäväksi. Yksi kuva voi
paljastaa hahmosta yllättävän paljon. elikäs haluan sanoa sitä, että ensin on
hyvä tehdä hahmo, jonka psyykettä voi sitten sorkkia mielensä mukaan.

Tämä nyt ei ole mikään sääntö. Itse tykkään hulluna Kapteeni Kuoliosta (P.A.
Manninen), mikä perustuu oikeastaa täysin hahmon psykoottistasoisiin mielen
liikkeisiin.

-Tony-