Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Tärkein syy olla tulematta festareille?

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 19.02.2002 - 22:24:24

Vastauksia on tullut tiistai-iltaan mennessä 15kpl, kiitos.

Pääsääntöisesti kaikkea halutaan lisää, eli festarit näyttää toimivan, niin
kuin on ajateltukin, runsauden torina. Pääsymaksua kukaan ei ole
kaipaillut. Ehkä tästäkin kyselystä on jotain seuraamusta, sillä tänä
vuonna ei moneen aktiviteettiin revetä.

Muutamia esiin nousseita asioita:

1. "Ehkä pitäisi myös kysyä, miksi eivät käy? Tärkein syy olla tulematta
festareille?" No?

2. "Oleellista olisi tietää miks ne tuhannet, joita me EI tunneta
etunimeltä, tulee sinne ja maksaa lipun - tai miksi ei?" Tämän kun saisikin
selville. Isompi projekti.

3. Kaivattiin: "Vähemmän tunnettuja ulkomaalaisia vieraita. Mutta miksi ne
on aina omissa oloissaan, ja miksi niitä varjellaan yleisöltä? Itse en
törmää juhlavieraisiin kuin jos joutuu haastattelemaan, muuten ei sitäkään
- ja jos en minä, kuinka sitten suuri yleisö, jolle tuo kohtaaminen olisi
verrattomasti tärkeämpää?"
Hyvä huomio. Viime vuonna pääsin hieman seuraamaan sivusta vieraiden
houstausta. Ainakin silloin starat olivat aika väsyneitä haastatteluista ja
muusta rumbasta. Kaunista pääkaupunkiammekin pitäisi ehtiä hieman näkemään.
Kuinka eläimenä ihmisiä voi tuollaisessa tilaisuudessa ruokapalkalla
pompottaa? Se, minkä verran hiasta vetämistä ja sosiaalisuutta kukin
kestää, on yksilöllistä, mutta tätä puolta voisi kenties kehittää. Minusta
parhaiten homma, eli henk. koht. kontakti, toimii ehkä mainituissa
työpajoissa. Niissa on ihmisillä selkeät roolit joita voidaan halutessa
rikkoa jos molemmille sopii.

>4. Mitä mieltä festarien ohjelmalehtisestä ja webbisivusta?
Kysymykseni herätti kysymyksiä. Tarkoitin siis noin yleensä noiden
tarpeellisuudesta. Lehden toivuudesta, tuleeko luettua. Tuleko käytyä
www-sivulla, ja jos niin miksi?

Reima