Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Kritiikkitaivas

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 07.02.2002 - 12:38:38

Reima:
> Negatiivisen palautteen kaunistelu on inhimillistä, kohteliasta ja
> toimivaa kun kirjoittaa omana itsenään. Nuorempana uskoin rehellisyyteen,
> vaikka se tekisi kipeääkin, enää en usko.

Minä uskon rehellisyyteen! Ja olen nuorempi. Negatiivista palautetta saa toki
kukin kriitikko halunsa mukaan kaunistella. Pääasia että asiat ovat siellä.
Kyllä hienovarainenkin kritiikki voi olla hyvää kritiikkiä. Nimettömyydestä
seuraisi helpommin perustelematonta paskanheittoa. Mutta tämä tästä.

> Kysymys on joka tapauksessa vähämerkityksinen, joten foorumia
> perustamaan
> sitten vai? Miten se Pienlehtitaivaan webbisivu? Eikö tämä sopisi sinne?

Ei Pienlehtitaivaaseen. Minusta foorumilla pitää voida arvostella
tasapuolisesti kaikkea, ei vain "pienlehtiä", mitä se sitten tarkoittaneekin.
Edellisten festareidenkin pienlehtikilpailun voitti Ekebomin A Cow's Dream,
jolla ei ole mitään tekemistä pienlehtien kanssa. Napahan mainosti sitä
sarjakuvaromaanina! Pienkustanne se kyllä on, mutta, no niin, pienlehti on
huono termi ja rajaava.

Minusta sillä foorumilla pitäisi voida kritisoida vaikka Asterixeja! Kuitenkin
siellä kritisoitaisiin enimmäkseen kotimaisia pienten kustantajien julkaisuja
ja omakustanteita.

Mutta JOO, perustetaan.

ville