Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: Fw: Re: [puhekupla] Piirrosten säilymisestä

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 05.02.2002 - 11:51:51

Mika kaipasi listalle rauhallisempaa asennetta, en kuitenkaan nyt taas
malta...

>Katson tätä asiaa näemmä eri kulmasta kuin nuori sarjakuvantekijä, joka
katsoo
>työtään, itse asiassa koko elämäänsä, eteenpäin. Ymmärrän, jos vanhat tavarat
>saattavat tuntua rojuilta - ovat sitä paitsi muutossa hankalia.
Muutoista puheen ollen, ainakin minä olen heittänyt piirrosten lisäksi
mäkeen myös vinot pinot grafiikanlehtiä, painolaattoja yms. "taidesälää",
millä tosiaankaan ei ole pahemmin arvoa. Jos pitää miettiä säästääkö esim.
vanhat tinttialbumit vai jotain lippuja ja lappuja, niin valinta ei ole
vaikea. Kellari on silti täynnä.
:-(

>- Tosin on tietääkseni olemassa toinen koulukunta, jonka
>sellainen painotyön kunnioittaminen on snobbailua: kun sarjakuva on valmiiksi
>piirretty, se on valmis teos. Ja siinä se.
Jaa a. Niinkuin Rosalla vaikka joka tekee niin suhruista jälkeä, että sitä
ei pysty painamaan, ilman että viivat häviää,vai? :-)

Reima