Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kysymys tekstauskynistX

From: Heikki Kaukoranta (heikki.kaukoranta@helsinki.fi)
Date: 01.02.2002 - 16:01:01

Saan lausua tähän eriävän mielipiteeni. Jokainen iso nimi on ollut jotain muuta
sitä ennen, vaikkapa tuommoinen takahikiänkekekin.
Jos joku saa käsiinsä Kaukoranta-Kemppisen "Sarjakuvat" -teoksen, siitä voi
katsoa (hakemiston avulla sen löytää helposti) nuoriherra Axel Waldemar Gallénin
jolppi-iällä piirtämää sarjakuvaa. Ei siinä vielä kovasti erottune tulevan
kansallistaiteilijan ote. Seikkailusarja mikä seikkailusarja.
Jotakuta tutkijaa takuulla kiinnostaa myöhemmin, mitä joku iso nimi on tehnyt
nuorena tyttönä tai poikana. Niin vaan ovat Axel Waldemarinkin
seikkailusarjakuvat nykyään tallessa
Gallén-Kallela -museossa Tarvaspäässä.
*** Tuumailee *** Heikki K.