Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] markkinointi

From: vranta@mappi.helsinki.fi
Date: 08.01.2002 - 09:54:54

> - Mainosten lähettelyä muihin pienlehtiin
> Niin eli kertokaas mitkä pienlehdet ottavat mainoksia lehtiinsä.

Jaa. Kertokaas ensin, onko tässä maassa pienlehtiä.

No joo. Sarjari ainakin tarjoilee toisinaan (tai yleensä, en tiedä) ilmaista
mainostilaa sarjakuvan julkaisijoille. Samoin Sarjainfo. Muuten mainosten
julkaiseminen omakustannelehdissä on yhtä tehokasta kuin kapakan vessan seiniin
kirjoittelu (päättäkää itse, onko se tehokasta vai ei).

> - Kirjastojen hankinnoista vastaavaan Kirjastopalvelun ajan tasalla
> pitämistä elikkäs tarkoittaa ? noh vaikea homma

Oma hommansa, mutta ei vaikea. Kirjastopalveluun voi ottaa yhteyttä
sähköpostitse (kai se löytyy netistä), ja ne voi lähettää kustantajalle
kaavakkeen, jossa pitää ilmoittaa kirjan tiedot. Lisäksi ne haluaa kuvauksen
julkaisusta ja kustantajasta sekä näytekappaleen. Sitten vain tilausta
odottamaan.

Tästä puuttui kokoaan se, että julkaisunsa kanssa voi mennä nöyrtymään
erilaisten kirjakauppojen ostajien eteen. Fennica ottaa jos niitä huvittaa,
Like taitaa harrastaa tilimyyntiä (mutta ei ne myy oikeasti yhtään), ja
Akateeminenkin ottaa, ainakin joitain.

ville