Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Disney pomottaa, alamaiset niiaavat

From: vekatai@utu.fi
Date: 06.12.2001 - 17:02:02

Niin, on ihan ymmärrettävää jotta Disney Corp. pitää kiinni "omien"
hahmojensa oikeuksista. Ainakin niin kauan kun ne tuovat rahaa taloon. Näin
Walttisedän 100-vuotispäivän jälkitunnelmissa voi tavailla vaikkapa tänään
maastamme poistuvan Don Rosan mielipidettä:

"Minä piirrän Barksin hahmoja. Disney Co. ei ole 15-vuotisen
ammattipiirtäjän urani aikana muistanut minua edes postikortilla. Se johtuu
siitä, että tuotan heille vuodessa vähemmän taaloja kuin yksi Disneylandin
Cocacola-automaatti.
Käyn kyllä katsomassa Disney-elokuvia, mutta ostan aina lipun johonkin
muuhun elokuvaan. Multiplexissä on helppo livahtaa mihin teatterisaliin
tahansa - näen elokuvan, mutta Disney ei saa minulta siitä hyvästä
penniäkään."

Oikein hyvää ja itsenäistä jatkoa kaikille sarjakuvaihmisille ja
-hahmoille!

t. Vesa Kataisto