Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] (varoitus) Pauli Kalliolle puukkoa selkään Rumbasta!

From: Ville V Hanninen (vvhannin@cc.helsinki.fi)
Date: 14.11.2001 - 12:22:22

Tiedoksi teille, jotka ajattelitte elättääkin itseänne sarjakuvilla:
pitäkää varanne! Vapaalla taiteilijalla ei ole oikeuksia sen enempää kuin
freelance-toimittajallakaan. Kun ovet käyvät yläkerrassa, siitä joutuu
kärsimään alakerran väki, s.o. uskolliset avustajat.

Kuten monet teistä ovat ehkä huomanneet, Rumba on uudistunut. Eri kiva
juttu, ainakin minusta.

Vähemmän kivojakin asioita on kuitenkin tapahtunut. Äskettäin Rumba heitti
molemmat Pauli Kallion käsikirjoittamat sarjakuvat pihalle, ILMOITTAMATTA
ASIASTA ITSE TEKIJÄLLE MITÄÄN! Pauli sanoi minulle huomanneensa
tapahtuneen vasta lehdestä. Samalla lehti on jättänyt maksamatta kaksi jo
valmiiksi tehtyä sarjakuvaa.

Joku voisi pitää tuota aika kurjana temppuna lehteä todella pitkään
avustaneelle Kalliolle. Yleensä jos saa potkut, siitä edes kerrotaan
etukäteen. Ehkä tällainen ei ole tapana rock-lehdistössä?

Nyt uusi uljas Rumba etsii ilmeisesti uusia sarjakuvantekijöitä. Mitä se
sitten mahtaa tarkoittaa käytännössä? Halvempia? Nöyrempiä?

Joku roti.

terv.
tuohtunut
Ville H.