Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] [TIEDOTUS] Pienlehtitaivas vuonna 2002

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 26.10.2001 - 19:32:32

Tervehdys kaikki pienlehtihenkiset ihmiset.

Kuten ehkä tiedättekin, minä ja Petri olemme vastanneet Helsingin
sarjakuvafestivaalien Pienlehtitaivaasta vuodesta 1996(?) lähtien. Ajan
kuluessa Taivas on kasvanut vaatimattomasta alusta melkoisen suureksi ja
eläväksi systeemiksi, johon kuuluvat nykyään ison myyntiosaston lisäksi
Pienlehtipaja, Vuoden paras pienlehti -kilpailu, ensi vuonna kenties
muutakin. Virtuaalinen Pienlehtitaivas aloittelee myös taivaltaan
Sarjakuvaseuran verkkosivuilla.

Tämähän on todella hienoa, ja osoittaa että pienlehteily on vähintäänkin
vitaalinen osa suomalaista sarjakuvaskeneä. Samalla kuitenkin
Pienlehtitaivas on kasvanut sellaisiin mittoihin, ettei se enää pysy meidän
kahden käsissä.

Nyt on siis aika organisaatiomuutoksen, jopa sukupolvenvaihdoksen (?). Emme
aio järjestää ensi vuoden Taivasta tämän vuoden malliin. Sen sijaan
ehdotamme hajautetumpaa hallintoa, jossa kukaan ei tee niin paljon kuin me
tänä vuonna, vaan työmäärä pysyy leppoisan harrastamisen raameissa.

Etsimme siis AKTIIVISIA IHMISIÄ mukaan järjestämään ja kehittämään Taivasta.
Ei niin että kenenkään tarvitsisi olla "uusi maria" (ellei sitten
erityisesti halua), vaan että tehtäviä ja vastuuta jaettaisiin isomman
työryhmän kesken.

Millaisia ihmisiä etsimme? No, ainakin joihinkin hommiin olisi etua siitä
että asuu pääkaupunkiseudulla, tai vähintään käy täällä säännöllisesti.
Kaikkiin tehtäviin se tuskin on edellytys, kunhan on valmis tulemaan itse
festareille... Hyötyä olisi myös suhteista pienlehti-ihmisiin,
organisaatiokyvystä... Mutta eivät nuo ole mitenkään välttämättömiä, kunhan
innostusta piisaa, ja pitkäjänteisyyttä sen verran että pystyy sitoutumaan
vuoden 2002 Taivaan toteuttamiseen. Terve järki ei ole haitaksi (vaikka
olenpa minäkin ilman pärjännyt).

MITÄ SIITÄ SAA? Eli miksi haluta vapaaehtoishommiin... Ainakin tämän takia:

- luontaisedut: festari-t-paita, ilmainen sisäänpääsy festareille ja
iltaklubille, ilmaiset safkat, järjestäjien omat bileet, matkakorvaukset
kauempaa tuleville (nämä kaikki olivat tänä vuonna)

- mahdollisesti pieni rahapalkka

- pääsee toteuttamaan omia(!) ideoitaan ja kehittämään pienlehtitoimintaa

- tutustuu ihmisiin ja pääsee "sisäpiiriin" - sarjakuvaihmiset ovat kivempia
kuin arvaatkaan!

- festariviikonloppuna on mielekästä tekemistä ja kavereita epämääräisen
haahuilun sijaan

- Pienlehtitaivas jatkaa elämäänsä - ilman tekijöitä sitä ei olisi olemassa

Jos innostuit jo, tai tahdot kysellä enemmän, ota yhteyttä!

t: Maria Björklund :c))

puh: 040 - 7580847
e-mail: maria.bjorklund@pp.inet.fi