Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Mangasta

From: Kimmo Niiranen (kniirane@joyx.joensuu.fi)
Date: 11.09.2001 - 07:57:57

Ehkä kaikkein yksinkertaisin selitys on se että vanhemmat, 70 - 80 -luvuilla
sarjakuvien maailmaan sukeltaneet harrastajat ovat muodostaneet käsityksensä
sarjakuvista ja niiden hyvyydestä kauan ennen tutustumistaan mangaan eikä
(itselle) uudesta ja vieraasta ilmaisusta välttämättä ole helppo innostua.
Sukupolvien välinen kuilu siis. Pitäisi tietty olla avoin kaikelle uudelle
vaan minkäs teet - ranskalais-belgialainen vaihtuu mangaan yhtä
todennäköisesti
kuin Thin Lizzy perhanan pomppumetalliin.

kimmo n