Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] [ILMOITUS] Puhekupla tukkii Inboxin

From: Jarno Elovirta (jarno@elovirta.com)
Date: 30.08.2001 - 15:55:55

(Ilmoitus on tuo toinen kappale.)

Tuota mietittiin silloin kun Puhekuplaa oltiin perustamassa, sitä että mitkä olisivat Puhekuplalle sopivia keskustelun aiheita ja ilmoituksia. Itse suosisin kahta listaa, mutta en usko että Sarjakuvaseura haluaa alkaa maksaa toisestakin postituslistasta. Yksi vaihtoehto on alkaa käyttää jotain ilmaista, mainoksia lähettävää postituslistapalvelua, mutta siinä on omat ongelmansa ja toisaalta se hankaloittaisi asioita. Yksi ratkaisu tietysti olisi se, että kaikkiin ilmoituksiin laitettaisiin se [ILMOITUS] teksti otsikkoon, jolloin automaattisilla suodattimilla ihmiset voisivat suodattaa kaiken muun "roskan" pois, mutta noiden ilmoitus tekstien laittaminen otsikkoon olisi viestien kirjoittajilla, ja käytännössä vain muutamat ihmiset tajuavat niitä käyttää.

Hoidetaan tässä nyt toinenkin asia pois, on pitänyt tästä jo aiemminkin kertoa. Aina välillä, tai oikeastaan aina koko ajan, on joku Puhekuplan tilaaja jonka sähköpostin levytila on ylitetty (account quota), eli esim. Hotmailissa kansiot ovat täynnä eikä sinne voi tallettaa enempää viestejä. Tällöin Puhekuplan viestit alkavat kimmota takaisin (bounce), eli niitä ei toimiteta perille ja siitä tulee jatkuvalla syötöllä virheilmoituksia. Jos tuo jatkuu jonkun viikon tms. niin yleensä käy niin että heitän nuo ihmiset Puhekuplalta pois ilmoittamatta asiasta - en voi lähettää heille ilmoitusta että poistakaa viestejä, koska heille ei voi lähettää viestejä. Siksi, jos sähköpostin levytilanne on ollut täynnä ja Puhekuplalta ei kuulu mitään, niin voi olla että olen heittänyt teidä pois listalta. Tällöin voitte tiedustella asiaa minulta tai sitten ihan vain yrittää liittyä uudestaan Puhekuplalle. Jos jollakulla on käytännöstä valitettavaa, niin olen vaikutuksille altis aina välillä.

Jarno, Puhekuplan ylläpitäjä