Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Re: pienalbumien puffaamisesta

From: Reima (kuvagra@nic.fi)
Date: 02.07.2001 - 15:10:10

Tässä on kaikkea myös asian vierestä. Minusta on ihan hyvä, että tästäkin
asiasta on näin laajasti keskusteltu, vaikka sekin on jotakuta häirinnyt.
Keskustelun tuloksena on Puhekuplan määrittelyä muutettu vastaamaan
kaupallisuuden oikeampaa tulkintaa listalaisten mielenilmaisuja
haistelemalla. Listalle liittyvät ja webbisivulla käyvät näkevät nyt
seuraavan määrittelyn:

"Listaviestien sisältöä ei ole rajattu, kunhan aiheet liittyvät sarjakuvaan.
Kotimaisen sarjakuvan, sekä pien- ja omakustanteiden mainostaminen on
sallittua. Selkeästi kaupallisten julkaisujen ja muiden tuotteiden
mainostaminen on kielletty."

Tapahtumista tai näyttelyistä ei puhuta mitään, koska niitä nyt ei ainakaan
ole riesaksi asti. (Tampereella on muuten Metso-kirjastossa esillä
manga-tyylin kuvituksia 14.7.asti. Tekijä on naispuolinen (tamperelainen?)
henkilö, näin vain mainoksen mansessa käydessäni, joten en tiedä asiasta
sen enempää...)

Vesa:
>Kukaan ei sitten saa tällä listalla sanoa yhtään mitään uudesta Viivistä
>& Wagnerista, tai tulee loppuiäkseen leimatuksi kurjaksi kapitalisti-
>spämmääjäksi..
Minä näen asian näin.
Keskusteleminen ja mainostaminen ovat kaksi eri asiaa. Mainoksen voi myös
yrittää pukea keskustelun kaapuun. Ville Ranta toi esiin Timpan lätyn
keskustelun avauksena. Vesan ilmoitus L&O myynnistä vaikutti enemmän
mainokselta, koska Vesa myy kyseistä julkaisua. Viestissä oli paljon
muutakin uutta ja mielenkiintoista asiaa, joten se oli nähdäkseni vähintään
yhtä paljon "sarjakuvan asialla" kuin mainostamassa ko. paikkaa tai
julkaisua. (Ccc näkyi muuten aamulla joskus klo 5.30 MTV3:n ruutuchatissa,
joku häröili jotain, en muista mitä!?)

V. jatkaa...
>Jos kerran
>mielipide "mainostamisesta" tällä listalla menee näin 50/50 puolesta ja
Listalla olijoiden yleisestä mielipiteestä ei paljon kerro se, jos 10%
ilmaisee kantansa. Vaikka 90% on hiljaa se ei tarkoita sitä, etteivätkö he
osaisi "äänestää" poistumalla listalta jos meininkin ei miellytä...

>vastaan, niin eikö esim. Kupla.net -sivuille voisi laittaa suht
>säännöllisesti päivitettävää tiedostoa uusista/tulossa olevista
>kotimaisista sarjakuvajulkaisuista?? Mukana tietysti tilausosoite tms.
>yhteystiedot.
Minusta tuo olisi esim. jonkun Valiosarjojen heiniä. Palvelu toimisi
minusta parhaiten juuri sähköpostilistana. Kuten Ville H. mainitsi,
tuollaisen toimittaminen on työtä.

Seuran sivulla on edelleen "Alan toiminta osiossa" lista vakiintuneimmista
pienjulkaisuista. Itse haluaisin päästä tuosta sivusta eroon. Se
korvautuneekin joskus lähitulevaisuudessa, kun löytyy joku tekemään
Pienlehtitaivaan www-presenssiä. Isommat kustantajat on listattu linkeissä,
ja kustantajien sivuilta on eritttäin kätevä käydä kuikuilemassa heidän
julkaisujaan!

Reima

Reima Mäkinen
gsm 040-7157 222