Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Sanonpa minXkin jotain

From: vekatai@utu.fi
Date: 12.06.2001 - 12:19:19

> Olihan muuan Bill Wattersonillakin aluksi vaikeuksia saada
> ideoitaan
> julki. Luulen että ne syndikaatit, jotka miehen aikoinaan
> käännyttivät
> pois ovat repineet pelihousunsa jo aika monta kertaa...

Eräs syndikaatti ehti näyttää vihreää: Watterson olisi saanut toteuttaa
Lassin ja Leevin, mikäli olisi ympännyt sarjaan myös uuden hahmon,
Robotmanin, jolle oli jo olemassa valmiiksi suunniteltu
markkinointi/krääsäkampanja.. ei siis ihme, että herra Wattersonista tuli
varsin nuiva oheistuotteiden suhteen.

Usein kuultu ja yhä tosi tarina on se, että Harto Pasonen lupasi maksaa
Juban matkan Angouleméen mikäli Viivi & Wagnerin ykkösalbumin painos
(3.000 kpl) myydään loppuun.. sittemmin on Harto maksanut aika monia
muitakin Juban matkoja.

(Juba on muuten pysynyt kustantajauskollisena ihailtavan tiiviisti,
vaikka "kosijoita" kyllä on riittänyt.)

t. Vesa K.