Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kukunor muistoissamme

From: kuvagra@nic.fi
Date: 11.06.2001 - 11:18:18

>L'Associationiakin. "Spesiaali-imagon epäjatkuvuudesta" en ole ehkä samaa
Tarkoitin esim. leffoihin nojaavia juttuja, juhlavuosi -kokoelmia, yms,
millä ei ole ole jatkuvuutta koska ne liittyvät joko muoti-ilmiöön tai
sitten pyrkivät muuten olemaan ainutkertaisia (milla saadaan hintaa
hinattua). Tietenkin kaikki julkaisut ovat enemmän tai vähemmän tuotakin,
joten ei tästä sen enempää.

>Mutta uusi kysymys: Mitä meillä vielä on? Mitä ei ole menetetty?
>...mutta ehkä kohta menetetään.
Parempi kun ei mieti, eikä ainakaan lausu ääneen. :-) Ainakin minä uskon
itseään toteuttavat ennnustuksiin ja positiiviseen ajatteluun (vaikka
viimeksi mainittu onkin minulle vaikeaa).

Parempi vaan miettiä uusia metkuja, toimintamalleja ja kaupallisia
aluevaltauksia. Käytännössähän sarjakuvaharrastus (huom. tarkka rajaus :)
tuntuisi lepäävän -60 ja -70 luvuilla syntyneiden harteilla. Hyvä kysymys
on esim. millä saataisiin nuoret kiinnostumaan asiasta (luit oikein se
pitää tehdä väen vängällä)

<Sama tilanne kuin
>kaunokirjallisuudessa viime vuosisadan alussa.
Mulle taas tulee mieleen leffan (varsinkin Suomalaisen) lama, josta onneksi
noustiin.

Jotain voisin kumminkin heittää tähän keskusteluun, eli olisiko syytä
palata -70 ja -80 luvun "hyssyttelyyn" jossa oltiin hyvinkin tyytyväisiä
kaikesta laatusarjakuvasta mitä sattui ilmestymään. Sarjakuvakenttä on
tosiaan jo hajonnut Suomessakin, siinä on hyvää, mutta toisaalta näin
pienet yleisöt hirvittää. Yksi asia mikä ei tunnu muuttuvan on eri possejen
kyräily, eli koko sinä aikana kun sarjakuvaa on maassamme harrastettu,
kuppikuntajako on ollut voimissaan.

Reima