Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Vapaakappaleista + kysymys kuukauden kotimaisesta

From: Teemu Ollikainen (temeteus@hotmail.com)
Date: 15.05.2001 - 12:17:17

Olin pari vuotta sitten töissä TY:n kirjastossa suorittamassa
kansallisvelvollisuuttani ns. pitkän kaavan mukaan ja tietenkin kahlasin
läpi kaikki mahdolliset sarjiskokoelmat. Voi olla, että sieltä ei ihan
kaikkia keräilyharvinaisuuksia ole varastettu mutta minun ei ainakaan
tarvinnut testata työntekijän moraaliani yhdenkään lehden ykkösnumeron
kanssa, niitä ei siellä paljoa näkynyt. Kertoo jotain edeltäjistäni...

Vapaakappaleoikeus on käsittääkseni nykyään myös ainakin Åbo Akademin ja
Helsingin yliopiston kirjastoilla, mahd. Joensuunkin. Sinänsä kokonaisen
kirjan kopioiminen "opetuskäyttöön" ei varmasti haittaa kyynisiä
työntekijöitä, skannaaminenkin varmasti onnistuu pienellä tinkaamisella.

Asiasta toiseen: listalla on varmaan parikin ihmistä, jotka ovat julkaisseet
strippejään Iltiksen Kuukauden kotimaisessa. Saisinko jotain vinkkejä siitä,
miten kätevimmin saan jonkun _loistavista_ strippisarjoistani julkaistuksi
siellä? Joskus olen lähettänyt läjän strippejä Tolvaselle, mutta ei oo
paljon puhelin pirissyt.

t: Teemu Ollikainen

* To summarize my political opinions: *
* *
* 1. I don't like unicorns *
* 2. There is no oil in schoolchildren *
* 3. Everyone on earth is a lying weasel *