Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Maailman vahvin nalle ja kumppanit

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 10.05.2001 - 14:45:45

>Oliko muuten Maailman vahvimmassa nallessa oikeasti paljon parempia
>tarinoita joskus alkuaikoina ennen kuin se vakiintui perheenisäksi?
>Muistan kaikkia jänniä seikkailuita missä oli lohikäärmeitä ja velhoja ja
>peikkoja ja muuta. Ja Nallen salaperäisesti kadonneet vanhemmat.

Kyllä pitää paikkansa, siis lohikäärmeet ja velhot ja muut. Tuollaisena minä
Maailman vahvimman nallen muistan. 70-luvulla sitä luin, ja olen onnekseni
välttynyt Nallen perheidyllivaiheelta.

Samaan aikakauteen kuuluivat myös lehdet Pellefantti, Nalle, Pelle ja Pingo,
Nakke, Retu, Jippo...
Boboa jostain syystä inhosin, enkä juuri lukenut.

Mutta sitten oli sellainenkin lehti jonka nimi oli muistaakseni pelkästään
Nalle, ja siinä seikkaili Nalle rähjäisen punaisen koiran kanssa. Nalle oli
oikea karhu, joka asui ihmisten hoivissa. Perustui lastenkirjaan
(kirjoihin?). Muistaako tällaista kukaan muu kuin minä?

t: Maria :c))