Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] mahtavaa! pellefantti!

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 10.05.2001 - 14:52:52

>jos joku muukin muumio muistaa, niin Corto Malteset menivät finskeiltä
>täysin ohi silloin kun niitä ekan kerran NonStopissa julkaistiin. "Rujoa
>piirrosta ja kummat jutut, luen ennemmin Pallifanttia kuin tämmöstä
>sekavaa." Eli ei sitä lapsena niin viisas ole kuin silloin luuli olevansa.

Minä olin about 7-vuotias, aivan liian nuori, kun luin ensimmäisen Corto
Maltese -tarinani. Vanhempani tilasivat NonStoppia koko sen ilmestymisen
ajan. Totta tosiaan, Corto Maltese oli ihan kummallinen, varsinkin sen
piirrosasu omituisen huolittelematon ja värimaailma outo verrattuna saman
lehden muuhun antiin, kuten Strumffeihin ja Pikoon ja Fantasioon. Mutta ne
Corton tarinat, niissä oli pelottavaa väkivaltaa ja hämmentävän mystisiä
ulottuvuuksia, nehän oli ihan pakko lukea kaikki, painajaistenkin uhalla.
Kyllä Pratt vaikutuksen teki ala-asteikäiseenkin!

t: Maria :c))