Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Roope-setXkX muuttunut?

From: Jii (Jii@jasso.com)
Date: 22.02.2001 - 18:02:02

Joo, mutta ei kirjanpitäjännekään oppi pure aina, ovat ne myyjät sen verran
viekkaita pirulaisia toisinaan. Viime viikolla minulle soitettiin jostain
firmasta ja haluttiin tarkistaa, ovatko heillä olevat tietoni ajan tasalla.
Sanoin heti, että " jos olet myymässä jotain, en osta". Ehei, tämä
ammattilainen ei tunnustanut olevansa myymässä mitään vaan haluavansa vain
oikeastaan tarkistaa tietoni. Sitten muutaman mutkan ja mukavien rupattelun
jälkeen päästiin siihen, miten h-a-l-p-a-a olisi mainostaa itseään heidän
julkaisussaan pikkuisen! Ja vaikka totesin toistuvasti että "sanoinhan jo
etten osta mitään", ei viesti mennyt millään perille, vaan myyntipuhemessu
jatkui jatkumistaan: "Entä ensi vuonna? Voitko olla aivan varma siitä ettet
tarvitsisi mainontaa sitten, eihän sitä koskaan tiedä, millainen työtilanne
sitten on!!! Elämmehän kovia aikoja!!!" Varsinainen Nostradamus, huh?
Keskustelun loppu oli tietty aika hapan, kun totuus alkoi pikkuhiljaa
valjeta myyntitörpölle. Vähältä piti etten jäänyt ilman asiaankuuluvia
vilpittömiä hyvän jatkon toivotuksia.

Se on sanottava, että puhelinmyyjien pitäisi kyllä ottaa
kuullunymmärryskursseja, kun ei tunnu menevän yksinkertainenkaan lause
perille. Molemmat osapuolet säästäisivät aikaansa...