Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Cool Strip Art Anthology

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 25.01.2001 - 11:22:22

Tuo on makedonialaisen sarjakuva-antologian nimi. Moinen eepos
liimasidonnoin ja kiiltävin kansin tipahti tänään postiluukusta.

Vähemmän coolia tuossa albumissa on se, että se on ainakin osittain koottu
eri pienlehdissä ilmestyneistä sarjakuvista kysymättä mitään lupia sen
paremmin lehtien toimittajilta kuin itse artisteiltakaan. Ystävällisesti
kuitenkin lähettivät valmiista julkaisusta tekijänkappaleen...

Moista toimintaa on vieläpä rahoittanut Makedonian kulttuuriministeriö.

Suomalaisista lehdistä ainakin Ubusta (nro:t 1 ja 2) sekä Vacuumin numerosta
9 on nyysitty materiaalia luvatta. Edellisestä J-P Valkeapään & Hans
Nissenin, David B:n & Thomas Ottin sekä minun & Katja Moilasen sarjat,
jälkimmäisestä Willem Werburgin ja Marcel Ruijtersin sarjat.

Lisäksi kokoelmasta löytyy Tommi Musturin Glömpissä julkaistu kuvitus. Sen
luvallisuudesta en tiedä.

Muistakaa kaikki aloittelevat pienlehteilijät, mitä teettekin, niin lupa on
aina kysyttävä toisten tekemän materiaalin julkaisuun!

t: Maria :c))

Mikäli tämä albumi kuitenkin kiinnostaa, tai Tommi et ole saanut
tekijänkappalettasi, niin yhteyttä voi ottaa englanniksi osoitteeseen Zlatko
Krstevski, "Dimo Narednikot" 58, 7500 Prilep, Macedonia.