Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Cool Strip Art Anthology

From: hans nissen (drsplendid@hotmail.com)
Date: 26.01.2001 - 17:29:29

Minulle jäi otsikossa mainitusta sarjakuvajulkaisusta sellainen olo että
kyseessä on ei-kaupallinen mail art-projekti. Joku on lähettänyt suomalaisia
sarjakuvalehtiä Makedoniaan ja järjestäjät ovat pitäneet lehtiä vapaana
riistana. Lähetetyistä lehdistä ja sarjakuvista on ilmeisesti järjestetty
pienimuotoinen näyttely ja minun ja Marian saama antologia on itseasiassa
ollut näyttelyluettelo. Postitaide-projektit ovat kummallinen ja vapaasti
elävä maailmanlaajuinen systeemi, jota on ulkopuolisen hieman vaikea tajuta.
Minun sarjakuvani ovat aiemminkin päätyneet ilman lupaa mitä ihmeellisimpiin
paikkoihin.

Luvattomasta julkaisemisesta en jaksa pahastua etenkin kun syylliset ovat
sympaattisia ja englannin kieltä niinkin lahjakkaasti raiskaavia kuin
kyseiset makedonialaiset. Nämä sentään lähettivät kiltisti tekijänkappaleen
julkaisustaan. Olen aidosti kateellinen heidän innokkuudestaan ja
aktiivisuudestaan ja toivonkin että minulta vastaisuudessakin varastetaan
sarjakuvia vastaaviin kömpelöihin sarjakuvajulkaisuihin.

Lievää harmistusta aiheutti se, että Thomas Ottin sarjakuvasta oli unohdettu
julkaista viimeinen sivu.

hans nissen