Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Jako foorumeihin mars!

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 15.01.2001 - 13:41:41

>Tarve voi myös olla hetkittäinen, jolloin omaa foorumia ei tarvita. Tästä
>syystä juuri olisi hyvä miettiä selkeät alueet. Ensin hieman laajemmat ja
>sitten ehkä kapeammat (esim. amerikkalainen sarjakuva -> supersankarit) jos
>tarvetta on.

Siis tuollainen jako, amerikkalainen - eurooppalainen - suomalainen -
japanilainen (?), olisi toki hirmu selkeä, ja tarpeeksi isoihin blokkeihin
jakava. Ongelma on vain se, että eivät ihmisten kiinnostuksen aiheet ja
keskustelujen rajat liiku tuollaisten termien mukaan. Eli itse kokisin
tarpeellisempana jaotteluperusteena jonkinlaisen tyyli- tai genrejaon. Niitä
sopivia otsikoita ei vain ole niin helppo keksiä.

>Esim. Sarjakuvataiteilijat

???

>Takavuosina vielä -70 ja -80 luvulla puhuttiin muuten sarjakuvan
>yhteydessäkin avantgardesta.

Eli voisiko taide & vaihtoehto olla avantgarde? Avantgarde vastaan super???
Muita olennaisia laatikoita, anybody?

t: Maria :c)) - taidan raportoida näistä ehdotuksista jotain jossain
vaiheessa sille fooruminpitäjälle