normiston synnysta

Subject: normiston synnysta
From: Seppo Koskela (Seppo.Koskela@vidsk.pp.fi )
Date: ke 18 syys   1996 - 01:03:28 EEST

>Mikä on kaapelin normisto? Se nousee kaapeli-yhteisön sopimuksista. Ongelmahan
>netin suhteen nousee minun mielestäni juuri siitä, ettei nettiyhteisö
>ole sopinut normeistaan eikä
>sille ole vielä muodostunut selkeää normistoa, jos sellainen ylipäätään
>syntyy. Jos kaapeli
>hyväksyy SKY:n sivujen olemassa olon palvelimellaan, niin silloin ne
>jäsenet, jotka eivät sitä >voi hyväksyä, joutuvat tekemään omat
>ratkaisunsa. - kirjoitti jukina

>Olisiko ihan mahdotonta koeluontoisesti yksinkertaisesti kysyä,
> [...]

Nain voitaneen varmaan tehda, mutta syntyyko siita normistoa on hyvin
kyseenalaista.
Ehka filosefeja sittenkin tarvitaan.
Toisaalta SKYkin voisi jo ilmaista mielipteensa.
Jos olisin SKYn asemassa, saattaisin aktiivisesti puolustaa itseani jottei
normisto muotoutuisi kovin epaedulliseksi.

Seppo Koskela