Re: cannabis & moraali

Subject: Re: cannabis & moraali
From: Bert Bjarland (bjarland@trshp.ntc.nokia.com)
Date: pe 13 syys   1996 - 15:08:32 EEST

> On turha kieltaa huumereformin moraalisia ulottuvuuksia. Oikeastaan
> haluaisinkin kysya, miksi Jukka Kantola (ja ennen hanta Bert Bjarland)
> eivat halua myontaa, etta "kannabis sinansa" on moraalikysymys. Mita vikaa
> siina, etta se on?
>
> Puhuminen kannabiksesta erillaan sen kaytosta (eli kannabiksesta
> sinsansa) on hiusten halkomista. Mita aineella sitten tehdaan,
> ellei sita kayteta?

En ole tutustunut SKYn sivuihin kuin hyvin pinnallisesti, mutta luotan
siihen etta nama valistusasiat on hoideltu siella tuhat kertaa ja
varmasti seuraavatkin argumentit tuotu esille:

Olen valmis myontamaan etta cannabis on moraalinen kysymys JOS MYOSKIN
ALKOHOLI (kahvi yms) ON MORAALINEN KYSYMYS. Alkoholi on Suomessa PALJON
tarkeampi seka moraali- etta terveyskysymys kuin joku cannabis.
Ainoa seikka joka tekee cannabiksesta ongelmallinen on etta se on
onnettomien tunareiden ansiosta kriminalisoitu; ellei cannabista olisi
kriminalisoitu se olisi yhta ongelmallinen moraalin kannalta kuin
olut tai kahvi.

Bert