Problem med gif-bilder

Subject: Problem med gif-bilder
From: Nicklas Koski IS (nkoski@ra.abo.fi)
Date: ti 11 helmi  1997 - 02:14:40 EET

Av någon anledning har jag börjat få problem med mina gif-bilder på
sistone. Då jag jobbar lokalt på hårdskivan så är det inga problem, men
efter att html-sidorna och grafiken är överförd till servern och jag
laddar om sidan på Navigatorn så fattas halva bilden på vissa gif-bilder.

Om jag omarbetar bilderna och minskar komprimeringen så blir det bättre.
Enklast är det att byta format till jpeg. Då är det inga problem.

Vet nån vad de här problemen med gif beror på?

Nicklas Koski, nkoski@abo.fi