Suomen rikoslaki on yksiselitteinen.
Maanpetosta
koskevan 12. luvun 2.2. pykälän (21.4.1995)
mukaan :
Jos joku Suomessa tai Suomen kansalainen Suomen
ulkopuolella Suomea koskevan sotilaallisen tai
kansainvälisen poliittisen kriisin aikana tai sellaisen
välittömästi uhatessa, tarkoituksenaan saattaa Suomi
sotaan tai sotatoimen kohteeksi, julkisesti levittää
lausumia tai muita ilmaisuja, joiden tarkoituksena on
vaikuttaa yleisen mielipiteen kehittymiseen
hyökkäystekojen käyttöä puoltavaksi, siten, että
teko selvästi lisää Suomen sotaan tai sotatoimen
kohteeksi joutumisen vaaraa, hänet on tuomittava sotaan
yllyttämisestä vankeuteen vähintään yhdeksi ja
enintään kymmeneksi vuodeksi.
Kun valmistaudutaan
hyökkäysluontoisiin toimiin EU:n perustuslakiin
liitetyn lisäpöytäkirjan mukaan, kysymys voi olla
sotaan yllyttämisestä. Pöytäkirja on otsikoitu
"unionin perustuslain I-40 artiklan 6 kohtaan ja
III-213 artiklaan perustuvasta pysyvästä
jäsentyneestä yhteistyöstä", ja siinä on
selvästi kysymys teoista, jotka lisäävät vaaraa
Suomen joutumisesta sotaan tai sotatoimen kohteeksi.
Syyllistyykö siis se, joka
yllyttää Suomea osallistumaan EU:n pysyvään
jäsentyneeseen yhteistyöhön, maamme rikoslain
mukaan maanpetokseen?
Pysyvä jäsentynyt yhteistyö on
EU:n sotilaallinen ydin, jota virheellisesti
nimitetään puolustusytimeksi. Todellisuudessa se on
hyökkäysydin.
Puolustus on sitä, että torjutaan
hyökkäystä. EU:n perustuslaissa ei ole kysymys
puolustuksesta eikä varsinkaan maanpuolustuksesta
silloin, kun "kriisinhallinta" on
rauhaanpakottamista. Se on hyökkäystä muihin maihin,
ja siihen varustaudutaan osallistumalla pysyvään
jäsentyneeseen yhteistyöhön.
Suomen hallitus on viemässä Suomea tähän EU:n
hyökkäysytimeen.