Vaatimuksen taakse tarvitaan miljoona nimeä... 
Miksi EU:n perustuslaista pitää järjestää kansanäänestys?

Siksi, että kansanäänestykset ovat suoraa demokratiaa.
Siksi, että monissa muissakin maissa siitä järjestetään kansanäänestys.
Siksi, että vanha EU, johon Suomi liittyi kansanäänestyksellä, lakkautetaan. Sen tilalle perustetaan uusi EU. Jos vanhaan liityttiin kansanäänestyksellä, uuteenkin pitää liittyä samalla tavalla.
Siksi, että kansanedustajat eivät hankkineet eduskuntavaalien alla vaalikampanjoinnilla kansalaisilta valtuutusta päättää EU:n perustuslaista, jonka pitää ilmentää myös kansalaisten tahtoa.
Siksi, että perustuslain sanotaan ilmentävän kansalaisten tahtoa. Se ei sitä ilmennä, jos asiaa ei kysytä kansalaisilta itseltään.
Siksi, että perustuslailla EU valtioidaan. Kun vain valtioilla on perustuslaki, EU:sta tehdään  valtioiden valtio eli liittovaltio. Siinä keskusvallan muodostavat suuret jäsenvaltiot yhdessä.
Siksi, että kyseessä ei ole mikä tahansa valtiosopimus, jonka eduskunta hyväksyy yksinkertaisella enemmistöllä. Kyseessähän on omaa perustuslakiamme ylempi ylikansallinen perustuslaki.
Siksi, että EU:n perustuslain hyväksymis- ja vallansiirtomenettely on Suomen perustuslain mukaan epäselvä. 
Siksi, että Suomen perustuslain mukaan ”valtiovalta kuuluu Suomessa kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta”, eikä valtiovaltaa saa siirtää ilman kansanäänestystä ylikansallisille valtioelimille.
Siksi, että Suomen perustuslain mukaan ”Suomi on täysivaltainen tasavalta”, eikä siinä ole määräyksiä vallansiirrosta ja täysivaltaisuudesta luopumisesta.
Siksi, että EU:n perustuslaki on valmisteltu epädemokraattisesti ja epäedustavasti. Konventin esityksen saneli sen puhemiehistö, eikä konventin annettu äänestää loppuasiakirjasta. Suurin osa perustuslaista (koko III osa) on pelkkää virkamiestyötä ilman konventin tosiasiallista demokraattista hyväksyntää.
Siksi, että uusi EU on eri unioni kuin mihin liityttiin kansanäänestyksellä. Vuoden 1994 kansanäänestyksen jälkeen on otettu käyttöön liittovaltioraha, johon siirtymisestä ei Suomessa äänestetty, ja on aloitettu unionin militarisoiminen; ensimmäiset euroarmeijan yksiköt ovat toimintakykyiset jo tänä vuonna. Myös oikeusasioita yhteisöllistetään.
Siksi, että perustuslain mukaan uusi unioni käyttää toimivaltojaan yhteisöllisesti - eli liittovaltion tavoin. Sitä ilmentävät uuden unionin perustuslailliset symbolit: lippu sekä liittovaltion kansallislaulu, tunnuslause, raha ja kansallispäivä.
Siksi, että EU:lle annetaan oma oikeushenkilöllisyys ja se alkaa tehdä kansainvälisiä sopimuksia jäsenmaidensa nimissä. Jäsenmaat menettävät valtansa edustaa itse itseään kansainvälisissä järjestöissä ja neuvotteluissa. Niiltä vaaditaan täyssolidaarisuus EU:n ylikansallisille linjauksille.
Siksi, että perustuslakiin liitettävällä julistuksella EU:sta tehdään sotilasliittoa. Julistuksen allekirjoittaminen merkitsisi luopumista Suomen sotilaallisesta liittoutumisesta.
Siksi, että EU:ssa puolustus on myös hyökkäystä ja että perustuslain mukaan EU voi hyökätä toisiin valtioihin ilman YK:n mandaattia.
Siksi, että EU:ssa päätöksiä ruvetaan tekemään pääsääntöisesti määräenemmistöillä. Sitä kautta pienet jäsenvaltiot menettävät veto-oikeutensa - joka jää suurten maiden yhteiskäyttöön.
Siksi, että uuden EU:n valtaan annetaan uusia toimintavaltuuksia uusilla toimialoilla, ja tämä lisävalta on pois jäsenmailta. Vallansiirto on yksisuuntainen, eikä sitä, mikä nyt annetaan pois, saada enää koskaan takaisin.
Siksi, ettei ns. subsidiariteetti- eli toissijaisuusperiaatetta ole kirjoitettu perustuslakiin toimivaan muotoon. Kansalliset parlamentit alistetaan lisäpöytäkirjalla merkityksettömiksi toimijoiksi lainsäädäntöaloitteisiin.
Siksi, että perustuslakiin tulee joustolauseke, jolla lisää valtaa voidaan siirtää vahvistuvalle keskusvallalle ilman kansallisten parlamenttien hyväksyntää.
Siksi, että EU:sta tehdään perustuslailla vapaus-, turvallisuus- ja oikeusalue, jossa tavoitteena on harmonisoida jäsenmaiden lainsäädäntöä. Kansalliset lait edustavat kansakunnan yhteistä historiallista muistia, ja uudella perustuslailla kansat menettävät omien lakiensa yleisen hyväksyttävyyden.
Siksi, että perustuslain valmisteluun sisältyy vallansiirto jäsenmaista ylikansallisille poliittisille toimijoille ja uusille europuolueille, joille aletaan maksaa europuoluetukea.
Siksi, että uuteen unioniin perustetaan sellaisia toimielimiä, joita siinä ei ollut vanhaan liityttäessä, kuten presidentin ja ulkoministerin virat.
Siksi, että suljettujen ovien ja barrikadien takana kokoontuva Eurooppa-neuvosto nimetään unionin toimielimeksi.
Siksi, että Suomi ei voi enää tulevaisuudessa itse valita omaa komissaariaan, jonka pitää olla “Eurooppa-asialle omistautunut” - eli siis liittovaltiomies tai -nainen.
Siksi, että perustuslaki merkitsee vallan uusjakoa isojen maiden hyväksi.
Siksi, että kansalaisilla ei ole tietoa perustuslaista. On mobilisoitava kansa.
Siksi, että vain kansanäänestyksen uhan alla toimien poliittinen eliittimme voi saada HVK:ssa perustuslakiin sellaisia muutoksia, jotka palvelevat kansanvallan asiaa ja Suomen etua. 

Nimenkeräyslista (html-muotoinen tiedosto avautuu tästä,  voit tulostaa sen koneeltasi)

Valitettavasti emme voi käyttää sähköistä allekirjoitusta.  Nimet on koottava paperilomakkeille.