Reilun kaupan edistämisyhdistys

Reilun kaupan takana laaja joukko järjestöjä

Reilun kaupan edistämisyhdistys ry. perustettiin maaliskuussa 1998. Perustajina olivat Kansainvälinen Solidaarisuussäätiö, Kehitysyhteistyön Palvelukeskus KEPA, Kirkon Ulkomaanapu, Maailmankauppojen liitto, Finlands Svenska Marthaförbundet ja Suomen luonnonsuojeluliitto.

Myöhemmin jäseniksi ovat liittyneet Akava, Liikealan ammattiliitto, Luonto-Liitto, Marttaliitto, Reilun kaupan puolesta, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö, Suomen Kuluttajaliitto, Suomen Unicef yhdistys, Suomen ylioppilaskuntien liitto, Tekstiili- ja Vaatetustyöväen liitto, STTK ja Vasemmistonuoret ry.

Tällä hetkellä yhdistyksellä on 19 jäsenjärjestöä. Edistämisyhdistyksellä ei ole henkilöjäseniä, sen sijaan vapaaehtoiset perustivat helmikuussa 2000 henkilöjäsenille suunnatun yhdistyksen Reilun kaupan puolesta ry:n hoitamaan vapaaehtoistoimintaa.

Yhdistyksen tarkoituksena on tuoda reilun kaupan merkkijärjestelmä Suomeen, lisätä suomalaisten tietoa kaupan vaikutuksista kehitykseen ja kehitysmaiden köyhien elinoloihin, tuoda esille kauppaan liittyviä epäkohtia ja korjata epäkohtia merkkijärjestelmän avulla. Yhdistys myöntää ja valvoo Reilun kaupan merkkiä.

Reilun kaupan edistämisyhdistys

Yhdistyksen toimisto

Yhdistyksen hallitus

Ota yhteyttä!