Tiedote 19.10.

Elefanttikahvi esillä viikon verran: Reilun kahvin viikko 24.-30.10.

Reilun kaupan elefanttimerkillä varustettu kahvi on nyt kaikkien kaupparyhmien myymälöissä. Viimeisenä kahvina markkinoille on tullut Reilun kaupan Pirkka-luomukahvi, joka löytyy K-kauppojen hyllyiltä
viikolla 42.

Reilun kaupan kahvi ja tee tuodaan kuluttajille tutuksi Reilun kahvin viikolla 24.-30.10. Viikko pidetään samaan aikaan kuin kirkkojen vastuuviikko, jonka pääteemana on Reilun kaupan kahvi. Viikon aikana seurakunnissa juodaan elefanttimerkittyä kahvia, ja Reilun kaupan edistämisyhdistyksen ja maailmankauppojen vapaaehtoiset järjestävät kahvimaistiaisia eri puolilla maata.

Kahvimaistiaisia järjestetään viitisenkymmentä. Pääkaupunkiseudulla pääsee maistelemaan Reilua kahvia parissakymmenessä paikassa, mutta myös Ivalossa ja Rovaniemellä voi tutustua Reiluihin juomiin. Lisäksi kahvituksia järjestetään Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Joensuussa, Järvenpäässä, Kajaanissa, Kokkolassa, Kotkassa, Kuhmossa, Lappeenrannassa, Lohjalla, Oulussa, Raahessa ja Tampereella.

Kahvitusten lisäksi kauppiaille on tarjottu mahdollisuutta ottaa Reilusta kaupasta kertovia esitteitä jakoon. Viikko päättyy 30.10. Helsingin Itäkeskuksessa pidettävään Lapsityövoiman hyväksikäytön vastaiseen tapahtumaan.

Miksi norsu tanssii kuutamolla?
- Koska se on juonut kymmenen kupillista reilua kahvia

Reilun kahvin viikon kunniaksi Reilun kaupan edistämisyhdistys julkistaa norsuvitsikilpailun. Parhaasta vitsistä tehdään ensi keväänä kortti, jota vitsin keksijä saa itselleen 100 kappaletta ja norsupaidan. Kilpailuun lähetetyistä vitseistä kootaan norsuvitsikokoelma Reilun kaupan nettisivuille www.reilukauppa.fi. ja tehdään uusia nettipostikortteja. Muina palkintoina arvotaan elefanttikahvia ja -teetä, Reilun kaupan norsu-paitoja ja norsupinssejä. Kilpailuaika on 20.10.-30.12. Reilun kaupan edistämisyhdistys pidättää oikeuden käyttää vitsejä omassa tiedotuksessa ja markkinoinnissa.

Vitsikilpailuun voi osallistua osoitteessa www.reilukauppa.fi tai vitsin voi postittaa nimen, osoitteen ja puhelinnumeron kera: Norsuvitsikilpailu, Reilun kaupan edistämisyhdistys, Ludviginkatu 3-5 B 42, 00130 Helsinki.

Lisätietoja tiedottaja Tuulia Syvänen p. 09-643153 / 040-5256954 Toiminnanjohtaja Lasse Kosonen p. 09-643154 / 040-5583577

Alkuun  Ajankohtaista  Yhdistys  Lehdistö  Tuotteet  Lisätietoa  Kuvia  Linkkejä  Palaute