Transparency etc.

Subject: Transparency etc.
From: Heikki Poroila (poroila@kaapeli.fi)
Date: Thu 09 Sep 1999 - 00:00:59 EEST

Ilpo Tikkinen wrote:

> Heissan!
> Tuli mieleen tuo otsikossaoleva Transparency-bootleg, jonka joskus muinoin äänitin C-kasetille. Olikos tuosta mainintaa näillä listoilla, kas kun itse en juuri nyt ole kirjojen ääressä....? Miltä vuodelta ja silleen.

Tämä kutsumanimellä "Transparence" liikkuva äänite on julkaistu todennäköisesti 1973, koska saatetekstissä puhutaan 33-vuotiaasta Zappasta, mutta kukaan ei tunnu tietävän varmuudella. Levy julkaistiin USA:ssa ja Isossa-Britanniassa Verven levymerkillä. Kyseessä on yksi monista Zappan alkukauden tavarasta koottu levy-yhtiön kokoelma, jotka eivät sisällä yleensä mitään uutta.

> Toiseksi; miltä vuodelta oikeesti on tuo Lost Episodes?

Lost Episodes julkaistiin 1996, mutta materiaalia on vuosilta 1958/1959-1979, pääpainon ollessa 1960-luvussa.

> Kolmas; onko teistä kukaan törmännyt maxi-sinkkuun, jossa levyn pinnassa Zapan kuva. Biisejä on ainakin Harder Than Your Husband, You Are What You Is. Sain tuon joltain kaverilta aikanaan enkä tiedä moisen otuksen historiaa muuten.

CBS julkaisi Englannissa kuvalevynä maxi-EP:n CBS A111622 vuonna 1982 (tai 1981, tiedot vaihtelevat). Siinä ovat mainittujen lisäksi Pink Napkins ja Soup 'N Old Clothes eli Shut Up -kitaralevyn materiaalia.

--
Heikki Poroila
Musiikkikirjastonhoitaja - Music Librarian

E-mail poroila@kaapeli.fi Vantaan kaupunginkirjasto - Vantaa City Library Lummetie 4, FIN-01300 Vantaa

"Musiikki on parasta - Music is the best"