Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] sarjakuvantekijoiden kirjastoapurahat ovat nyt haussa

From: Heikki Jokinen (heikki.jokinen@tietoputki.fi)
Date: 17.12.2004 - 16:06:06

Viesti sarjakuvantekijoille!

Nyt on haussa kaksi kirjastoapurahaa myos sarjakuvantekijoille, aikaa on tammikuun loppuun.

Tekijat voivat hakea kahta eri kirjastoapurahaa:
1. Kuvittajien ja sarjakuvataiteilijoiden kirjastoapurahat
2. Kirjailijoiden ja kaantajien kirjastoapurahat

Sarjakuvarahaa voivat hakea kaikki piirtajat, joiden sarjakuvia on julkaistu, samoin kuvittajat. Kirjalijoiden apurahaa taas haetaan vain tekstin osalta, eli kirjoina julkaistujen sarjakuvateosten tekstin kirjoittajat. Jos se on piirtaja itse, niin han voi hakea molemmista
luukuista.

Jos et viime vuonna rahaa saanut, ala lannistu vaan hae uudelleen. Ainoa varma tapa olla saamatta apurahaa on se, ettei tee hakemusta.

Alla on molempien hakujen viralliset tekstit. Lomakkeita saa verkosta,
www.taiteenkeskustoimikunta.fi Selatkaa kohdan "kaikki apurahat" pitkaa listaa, seilla ne ovat.

Kuvittajien ja sarjakuvataiteilijoiden kirjastoapurahat

Kayttotarkoitus:
Apuraha kuvittajille, joiden teoksia on julkaistu kirjoissa, kirjoina tai eri medioissa seka sarjakuvataiteilijoille, joiden teoksia on julkaistu sarjakuvakirjoina, albumeina tai eri medioissa. Apurahat myonnetaan tyoskentelyyn.

Hakuaika: 31.1. mennessa.
Lisatietoja antaa jaoston sihteeri Seppo Kauhanen p. 09-1607 7378

Kirjailijoiden ja kaantajien kirjastoapurahat

Kayttotarkoitus:
Opetusministerion asettama Kirjastoapurahalautakunta jakaa vuosittain apurahoja ja avustuksia kirjailijoille ja kaantajille. Niita myonnetaan seka kaunokirjallisuuteen etta tietokirjallisuuteen kuuluvien teosten tekijoille ja kaantajille, jotka asuvat tai ovat asuneet pysyvasti Suomessa ja joiden kirjallinen tyo rikastuttaa kulttuurielamaa Suomessa.

Kenelle myonnetaan:

Apurahat myonnetaan kirjailijoille ja kaantajille luovaan kirjalliseen tyohon. Apurahaa ei yleensa myonneta hakijalle, jolla on samana vuonna valtion taiteilija-apuraha tai muu vastaava apuraha tai taiteilijaprofessuuri. Hakijalta edellytetaan vahintaan yhta julkaistua teosta. Apurahaa koskevia hakemuksia kasiteltaessa kiinnitetaan huomiota aikaisempaan tuotantoon ja nykyiseen luovaan tyovaiheeseen seka tyosuunnitelmaan.

Avustukset myonnetaan iakkaille kirjailijoille ja kaantajille, jotka elavat ahtaissa taloudellisissa oloissa seka erityisissa tapauksissa kirjailijoille ja kaantajille, jotka sairauden tai tyokyvyttomyyden johdosta ovat joutuneet taloudellisiin vaikeuksiin.
Apurahoja ja avustuksia ei myonneta tieteellisten tutkimusten tai oppikirjojen taikka niihin rinnastettavien teosten tekijoille tai kaantajille.

Hakuaika: 31.1. mennessa.
Lisatiedot: suunnittelija Anni Tappola, puh. 09-1607 7382

Notary sojac!

Heikki Jokinen
kuvittajien ja sarjakuvataiteilijoiden apurahajaoston jasen