Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] [mainos] UUTTA ASEMALTA!

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 14.09.2004 - 10:24:24

Tervehdys!

Kotimaisen sarjakuvan pelastaja, pieni superkustantamo Asema julkistaa
syksyn uutuutensa Helsingin sarjakuvafestivaaleilla lauantaina!

Painotuoreita uutuuksia ovat uuden eurooppalaisen sarjakuvan klassikkoteos,
tämänvuotisen festivaalivieraan Lewis Trondheimin laaja albumi Minä Lewis
Trondheim, kauan odotettu LAIKKU 03, joka kokoaa yhteen Suomen parhaat
novellikirjailijat ja sarjakuvantekijät, sekä LAIKKU 04, Pauli Kallion 140-
sivuinen omaelämäkerrallinen novellikokoelma parhaiden kotimaisten
tekijöiden piirtämänä.

Lisäksi Asemalta on saatavilla festareilla kahdeksan uutta kaunista
Minipulu-teosta, joiden tekijöinä nähdään Ina Kallis, Jan Konsin, Kaisa
Leka, J. Nääs, Jope Pitkänen, Henna Raitala, Johanna Rojola ja Jukka Tilsa!
Jaossa myös Ville Rannan kuvittama Asema 2005 -katalogi.

Albumeihin voi tutustua ja niitä voi tilata hetimiten Aseman kotisivuilta
http://www.asemakustannus.com

Aseman tilaajille albumit lisukkeineen lähetetään heti ensi viikon alussa!

Nähdään festareilla!

Alla uutuuksien täydelliset tiedot:

Lewis Trondheim
MINÄ LEWIS TRONDHEIM
160 sivua, ovh 16 euroa
Suomennos: Kirsi Kinnunen
Tekstaus: Ville Ranta
Ulkoasu: Mika Lietzen

Lewis Trondheimin (s. 1964) laaja omaelämäkerrallinen teos Minä Lewis
Trondheim avaa suomalaislukijoille aivan uuden näkökulman Ranskan tämän
hetken rakastetuimman sarjakuvantekijän tuotantoon. Aikaisemmin
Trondheimilta on julkaistu suomeksi Jussi Jäniksen ihmeelliset seikkailut –
sarjan albumeita.

Minä Lewis Trondheim tunkeutuu syvälle tekijänsä mielenmaisemaan, huumoria
ja itseironiaa säästelemättä. Eläinhahmoina kuvatut henkilöhahmot tekevät
teoksesta perinteisen ankkaviihteen ja uudenaikaisen sarjakuvakerronnan
riemukkaan ristisiitoksen. Minä Lewis Trondheim oli klassikko jo
ilmestyessään Ranskassa lehtinä vuosina 1993-1994.

- - -

Mika Lietzen, Ville Ranta (toim.)
LAIKKU 03 – Kotimaisia kirjailijoita sarjakuvina
72 sivua, ovh 12 euroa

Laikku 03 kokoaa yhteen maan parhaat sarjakuvantekijät ja
novellikirjailijat. Tekijöinä Terhi Ekebom (Sari Malkamäen novellista),
Pentti Otsamo (Jussi Kylätasku), Aapo Rapi (Juha Seppälä), Jenni Rope
(Laura Honkasalo), Petri Tolppanen (Toivo Tarvas) ja Katja Tukiainen (Rosa
Liksom). Piirtäjät ovat vapain käsin luoneet tutuista novelleista uusia,
mielenkiintoisia sarjakuvatulkintoja. Kaikki tarinat ovat ennen
julkaisemattomia. Albumin ovat toimittaneet Mika Lietzen ja Ville Ranta.

Laikku on Asema Kustannuksen teema-albumisarja. Vuosittain ilmestyvä
näyttävä albumi sisältää aina vain ennen julkaisematonta uutta kotimaista
ja ulkomaista sarjakuvaa, joka on tilattu ja toimitettu erityisesti Laikkua
varten. Jokainen Laikku on oma kaunis, yhtenäinen kokonaisuutensa.

- - -

Mika Lietzen, Ville Ranta (toim.)
Pauli Kallio
LAIKKU 04 – Lapsuus vaikea, keski-ikä mahdoton
144 sivua, 16 euroa

Laikku 04 on Suomen ainoan täyspäiväisen sarjakuvakäsikirjoittajan,
maineikkaan Pauli Kallion (s. 1960) omaelämäkerrallinen novellikokoelma
parhaiden kotimaisten sarjakuvantekijöiden piirtämänä. Kahteen temaattiseen
jaksoon (lapsuus ja keski-ikä) jaettu albumi koostuu yksittäisistä, eri
piirtäjien toteuttamista novelleista, joista punoutuu elämänkokoinen
kokonaisuus. Mukana Terhi Ekebom, Jyrki Heikkinen, Tuula Tuisku Honkanen,
Kati Kovács, Joel Melasniemi, Christer Nuutinen, Ville Pirinen, Ville Ranta
ja Mikko Väyrynen. Kaikki tarinat ovat ennen julkaisemattomia.

---
Asema Kustannus
PL 1371
00101 Helsinki