Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] kysymys freelancerin elämästä

From: hans nissen (drsplendid@hotmail.com)
Date: 03.11.2003 - 11:10:10

puolisoni on kyllästynyt varsin leväperäiseen tapaani hoitaa raha-asioitani ja etupäässä eläkeasioista on ollut yksi jos toinenkin tuskallinen keskustelu. haluaisinkin kysyä että onko olemassa opasta josta voisi hakea tietoa freelancer-kuvittajan/sarjakuvantekijän laskutus/verotus/eläkeasioihin? minua kiinnostaa myös mahdollisuudet vähentää verotuksesta työstäni aiheutuvia kuluja mutta mitä kaikkea voi vähentää ja miten? haluaisin tietää kaikki mahdolliset porsaanreiät.

minulla on hämärä muistikuva että moisia monistenivaskoita on julkaistu, mutta mistä sellaisia saa? pitääkö liittyä johonkin kerhoon kuten grafia tai sarjakuvantekijät että sellainen postiluukusta kolahtaa?

hans nissen