Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] arkistointi (oli: re: Sarjainfon toimittajat Ville jaVesa)

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 23.09.2003 - 10:49:49

> Tärkeintä arkistojen säilyttämisessä ei mielestäni ole niinkään
> tallennusmuoto, vaan se, että arkistot saadaan digimuotoon. Niitä
> tiedostojahan lienee sitten varsin nopea kopioida CD:ltä toiselle vaikka
> viiden vuoden välein, jos siltä tuntuu.

Juu, tätä minäkin tässä tarkoitin. Että saadaan digitoitua numerot ja helpommin
tutkijoiden saataville. Tekijänoikeudet ovat sitten erikseen.. mitenkähän on
niiden kanssa? Itse en ole nähnyt yhtään ennen vuotta 1979 julkaistua infoa.
Ainakin tuo 70-luku pitää saada talteen ennen kuin jäljellä olevat kappaleet
katoavat lopullisesti. (Jokaista ei taida olla yliopiston kirjastossakaan?)
Numeroita ei tuolloin suinkaan tullut 4/vuosi, ja osa taisi olla aika
ohkaisiakin, mikä tietty hieman helpottaa projektia.

t. Vesa