Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: [puhekupla] Re: [puhekupla] Re: [puhekupla] kääks. tulostin ongelma

From: Juha Kouvalainen (juha@kouvalainen.com)
Date: 18.07.2003 - 19:40:40

Tietysti tuo Pantone-värikartta löytyy myös Photoshopista sisäänrakennettuna
(Color Picker --> Custom) ja Photoshop antaa aina parhaimman vastaavuuden
CMYK/RGB-väristä Pantone-väriin ja päin vastoin.

Toki väri pitää sitten ymmärtää osaväriprosentteina, sillä ellei näyttöä ole
kalibroitu, ei se välttämättä vastaa painotulosta. Paperille painetusta
versiosta sitten ainakin näkee, miltä väri näyttää, joskin paperilaatukin
vaikuttaa värin lopulliseen sävyyn, joten ei se paperikarttakaan mikään
ehdoton mittari aina ole.

Juha