Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Linkkivinkki

From: Veli Loponen (welzu@surfeu.fi)
Date: 06.04.2003 - 23:11:11

Tämä on nyt vähän myöhäinen "uutinen", mutta ajattelin silti kertoa, JOS jotakuta kiinnostaa.
John Byrne (aivan, se supersankarisarjakuvien suuri ja parjattu) on tehnyt uuden aluevaltauksen ja ruvennut tekemään sanomalehtisarjakuvaa.
Sarja on nähtävillä myös netissä osoitteessa http://seattlepi.nwsource.com/fun/funky.asp
Yhteensä Byrnen visiitti tämän stripin parissa kestää 10 viikkoa ja ensimmäinen viikko on jo ohi (ensimmäinen oli viime viikon sunnuntaisarja 30.3.). Käytännössä Byrne on tehnyt vain lyijykynäpiirrokset paikoin hyvin tarkoistakin käsikirjoituksista ja sarjan luoja Tom Batiuk on tussannut (toisinaan ankarallakin kädellä). Värittäjän nimeä en muista. Lee jotakin tai jotakin Lee.
Oli kuulemma mielenkiintoinen kokeilu ja on valmis toistekin tekemään visiittejä sanomalehtisarjakuvan puolelle (vihjaili myös, että tarjouksiakin on jo satanut). Funky sarjan fanit ovat joillain foorumeilla myös keskustelleet asiasta, osa on ollut autuaan tietämätön Byrnen visiitistä ja ovat arvailleet, että onko Batiuk lähtenyt matkimaan Byrnen tyyliä. No, katsokaa itse. Ihan kivalta se näyttää ja sopii tuonkaltaiseen sarjaan.

Veli Loponen
sarjakuvittaja

welzu@surfeu.fi
http://members.surfeu.fi/welzu