Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: Valopöytä

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 03.04.2003 - 10:31:31

Muutamia kokemuksia valopöydän käyttämisestä...

Minun valopöydässäni on pleksi alla ja lasi sen päällä. Valonlähteenä on
loisteputkia, jotka ovat erinomaisia siinä mielessä, että ne kestävät (jopa
yli kymmenen vuotta vaihtamatta!) ja valaisevat kirkkaasti. Paksujen
papereidenkin käyttäminen onnistuu.

Huolesi tuosta lyijykynäoriginaalin suttaantumisesta tussauksessa ratkeaa
samalla. Käytä paksumpaa paperia! Tussaaminen on miellyttävämpääkin, kun
sen saa tehdä kunnon paperille. Kelvollinen piirustuspaperi (paksuus 150g+
riittää) pitää yleensä musteen kurissa.

Itse kyllä suosittelen valopöydän käyttöä. Sen avulla saattaa yllättäen
saada jäljestä valmiin ja ammattimaisen näköistä, vaikka työt sinänsä eivät
olisi valmiita tai ammattimaisia. :)

vile