Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: [puhekupla] Re: [puhekupla] vettä myllyyn

From: Tarja Heinonen (theinone@kotus.fi)
Date: 12.02.2003 - 09:28:28

Joo hei taas. Mukavaa, että Kuvalehden piirtäjätaiteilijat suhtautuivat
viestiini levollisen huumorintajuisesti. Se mitä tulin sanoneeksi
serkuista ja tädeistä oli kuitenkin hiukan provosoivasti muotoiltu
ja johti vähän eri tulkintoihin kuin oli mielessäni. En missään
tapauksessa kaipaisi mitään yleisönkosiskelua enkä mitään vain
helppoa silmäilyä vaativaa lukemista. On tietysti vaikea kirjoittaa
tällaisella postituslistalla, jossa muut ihmiset tuntuvat tuntevan
toisensa, mutta jossa itse olen nobody. Sanottakoon tässä nyt sitten
sen verran taustaksi, että olen elämäni aikana ahminut paljon ja
kaikenlaista kirjallisuutta ja sarjakuvista olen ollut innostunut
parikymmentä vuotta (jos lapsuusiän lukemiset otetaan mukaan niin yli
kolmekymmentä vuotta). Joten: ainakaan minua miellyttääkseen ei tarvitse
eikä pidä mennä siitä mistä aita matalin!

Kun olen itse kirjoittanut (esim. työn puolesta) jotain pieniä juttuja,
olen aina käyttänyt hovikriitikoita. Sekä oman alan sisällä että sen
ulkopuolella on ihmisiä, joista saa hyvää kaikupohjaa omille
tuotoksilleen. Yksi tärkeimmistä asioista on mielestäni se, että asia
avautuu tarkoitetun laiselle yleisölle. Siitä se serkku-täti-heitto juonsi
juurensa. Ollakseni rehellinen en ole itsekään käyttänyt omia serkkujani
tai tätejäni koelukijoina, mutta siskokullalta saan kannustavia ja
terveellisiä kommentteja.

Terv. TRH

Alla se viesti, johon tällä kirjeelläni lähinnä viittaan.