Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Parnasson uusi päätoimittaja

From: Heikki Kaukoranta (heikki.kaukoranta@helsinki.fi)
Date: 07.02.2003 - 12:08:08

Vesa Kataisto wrote:

> Noh, epäilen eli uskonkin vahvasti, jotta Yhtyneet uskoo yhä Parnassoon
> enemmän kuin sarjakuvaan.

Joopa joo. Niinhän oli laita ainakin 1978, kun toim.joht. Ahti Sirkiä kutsui
Non Stopin päätoimittajan luokseen ja ilmoitti että "minun on helpompi
lopettaa Non Stop kuin Parnasso, kas tässä kenkää". No, se oli silloin.
*** Muistelee vanhoja *** H.

> Kun nyt olen hankkinut näitä NonStopin
> sarjojen myöhempiä albbareita (Sammy Day, Natasa, Fournierin tekemä Piko
> ja Fantasio), niin uskon, että 1978 oli aikamoinen vedenjakajavuosi
> Ranskassa/Belgiassakin. M. Tillieuxin kuolema (auto-onnettomuus matkalla
> Angoulemeen) vaikutti aika pahasti myöhempään tuotantoon. Eli Franquinia
> lukuun ottamati homma lässähti selvästi 80-luvun alussa.

Non Stopia olisi varmaan voitu viedä muille linjoille... *** Haikailee,
suotta päin *** H.