Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] (mainos) Ghost World

From: voinonen@mappi.helsinki.fi
Date: 17.12.2002 - 16:38:38

> On se törkeää, jos eivät kirjakaupat ota hyvää sarjakuvaa myyntiin. Ei
> toki olisi eka kerta, kun se on niin hankalasti kaupattavaa ja helposti
> varastettavaa. Ghost Worldhan on justiinsa teinipoikien mieleen. Nättejä
> typyjä ja paljon seksiä.

Öh... nättejä typyjä...? Seksiä..? Jotteivät tietämättömät tuosta heitosta
ihan hämääntyisi niin itse määrittelisin ko alpparin pikemminkin
mainioksi ystävyyden sekä ulkopuolisuuden kuvaukseksi. Kertoo miltä maailma
näyttää hieman erilaisempien nuorten,öh, "typyjen" silmin. Siis teinipojat
huom: Hyvin marginaalisesti seksiä ja nätit tytötkin ko alpparissa ovat
vähän makukysymys. (Leffassa ne on nättejä, tosin). Vuokratkaa myös se leffa
jos se on jossain saatavilla. Se on hyvä esimerkki alkuperäisteoksen
muuttamisesta varsin toimivaksi elokuvakässäriksi. Elokuvassa painotetaan
hieman eri asioita (mm. vähemmän sitä ystävyyspuolta), mutta silti se
onnistuu hyvin ulkopuolisuuden yms kuvaamisessa.

Kyseinen sitaatti leffaversiosta kertonee jotain päähenkilöiden
mielenmaisemasta:

"Some people are okay, but mostly I feel like poisoning them all".

viRpi

PS. Milloin saadaan suomeksi maailman paras sarjakuvaromaani, Chris Waren
"Jimmy Corrigan"?! (tai englanninkielinen versio kirjakauppalevitykseen).