Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kotimaiselle sarjakuvasivustolle & foorumille tarvetta?

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 07.11.2002 - 11:14:14

> Kertokaapa mielipiteitänne olisiko tällaiselle suomenkieliselle
> sivustolle tarvetta

On. Tästähän on puhuttu. Meillähän on www.kupla.net, sarjakuvaseuran
sivusto, josta voisi tehdä vaikka mitä, jos työryhmä löytyisi.
Käsittääkseni Reima Mäkinen on löytänyt jonkun tekemään kupla.netille
JOTAIN, mutta minusta sinun kannattaisi pyrkiä mukaan kehittämään kuplaa.

En vastaa kuplasta enkä esitä tässä mitään autoritäärisiä mielipiteitä
siitä, mutta näin näppituntumalta siitä voisi tehdä tällaisen foorumin.
Mitä sanoo Reima?

Sarjakuvakeskustelua on Suomessa paljon (tällä listalla), ja osa tämän
listan viesteistä voitaisiin ohjata sinne. Henkilökohtaisesti muuten
pelkään, että jos keskustelufoorumi jaettaisiin eri aihealueisiin,
keskustelu kuolisi kaikilta, mutta yleinen sarjakuva-aiheinen kanava voisi
hyvinkin toimia. Itse ainakin kirjoittaisin.

> säännöllisesti päivittyvän uutispalstan

Tämä olisi hyvä juttu, enkä epäile hetkeäkään, etteikö tekijöitä löytyisi.
Voisin ehdottaa jopa nimiä, mutta en ehkä tässä yhteydessä. Itsekin voisin
tehdä jotain.

> Sivustolla pienlehtien tekijät voisivat mahdollisesti mainostaa
> julkaisujaan ja saada netissä näkyvyyttä alan ihmisten keskuudessa.

Ja kritiikkien julkaiseminenkaan ei olisi hullumpaa. Myös kaupallisista
kotimaisista tuotoksista. (Kotimaisessa sarjakuvassa mikään ei ole kovin
kaupallista paitsi Aku Ankka, eikä niitäkään piirretä Suomessa.)

Ja kuplassahan on jo sarjakuvantekijöiden (en tarkoita ry:tä) matrikkeli,
johon sivuston piristyminen toisi potkua. Ja onhan siellä vaikka mitä
muutakin valmista ja hyvää...

ville