Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kotimaiset albumit 2002

From: Tarja Heinonen (theinone@kotus.fi)
Date: 29.10.2002 - 09:22:22

Olen taas mielenkiinnolla seurannut keskustelua määrästä
ja laadusta. Kyllä minusta molempia pitää tuoda esille.
Reima oli noloissaan, ettei ollut kotihyllyyn asti kantanut
kuin kymmenen uutta kotimaista alppua, itse taas katsoin
listan läpi ja olin tyytyväinen, kun löysin sentään kuusi
mainituista uutuuksista kotikirjastostamme. Eihän sitä nyt
yksi ihminen voi kaikesta pitää... Toisaalta en taas Mika
Lietzenin tavoin vetäisi rimaa liian ylös. Sethin "It's a Wonderful
Life..." on minunkin mielestäni tosi hyvä, mutta ei kaikkien
juttujen tarvitse painia samassa sarjassa. Sain esimerkiksi
lahjaksi "Anopin unelman", jonka hykerryttävien pikkujuttujen
parissa vietin ihan mukavan iltapuhteen.

Mietin vielä lisäksi tuota Mikan ehdotusta että Sethin
albumikin pitäisi saada suomeksi. Siitä en olisi ollenkaan
niin varma: itse ainakin ostaisin sen mieluiten alkukielisenä
(ainakin pehmeäkantisena halpana versiona).

Viime viesteissä keskustelu näytti menevän määrittelykysymyksiin:
mikä on albumi, pienlehti jne. Tämäkin saivartelu saa minusta
innokkaan (hmm?) yleisön, sillä olen ammatiltani sanakirjantoimittaja.
(Olen ollut tosin vasta vähän aikaa mukana Perussanakirjan toimituksessa.
Minuun saa muuten ottaa myös yhteyttä, jos huomaa ao. teoksessa jotain
huomautettavaa. PS:n määritelmien hyytävään lyhyyteen en pysty
kuitenkaan tällä haavaa vaikuttamaan.)

Tarja Heinonen